Onze school - Talentontwikkeling

Honourclass

Excellentie beloond!

Kost havo of vwo je niet veel moeite? Ben je goed in de vakken natuurkunde, scheikunde en wiskunde? Ben je ambitieus en wil je meer uit je opleiding halen? Dan biedt onze school je de mogelijkheid deel te nemen aan de Honours class.

In de ART-klas staat kunst kijken en maken centraal. Niet alleen met potlood en papier maar ook met audiovisuele middelen en recycle- materialen. Niet alleen samen met de vakdocenten maar ook met speciale gastdocenten uit de kunstwereld.
Een echte Theaterklas biedt leerlingen die zich daar voor opgeven een gedegen opleiding op het gebied van Spel en Beweging;
In de Muziekklas worden extra uren besteed aan het bespelen van instrumenten en zingen en wordt er theoretisch een goede basis gelegd. De verdieping staat centraal.
Maar ook op andere gebieden biedt Leeuwenhorst leerlingen de mogelijkheid te kiezen voor een speciaal programma:
In de Scienceklas maak je kennis met de theoretische kanten, maar vooral ook met de praktische kanten van natuurwetenschappen.
In de Sportklas worden meer lessen Lichamelijke Opvoedinggegeven waarin kennis gemaakt wordt met sporten die normaal gesproken niet aan bod komen.

Zie voor meer informatie onze talentklas-pagina.

Leeuwenhorst wil graag aan leerlingen die " vwo+ capaciteiten" hebben de mogelijkheid bieden om via interessante en uitdagende lessen hun talenten verder te ontwikkelen door middel van een introductieprogramma op voortgezet onderwijs niveau. Onze 'Masterclasses' zijn bedoeld voor leerlingen die nieuwsgierig zijn, het een uitdaging vinden om zich in moeilijke opdrachten vast te bijten en graag samenwerken.

Engels wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven. Niet alleen in het buitenland, maar ook op Nederlandse universiteiten en hogescholen worden colleges steeds vaker in het Engels gegeven. De wetenschappelijke literatuur is veelal Engelstalig en vereist een behoorlijke kennis van de taal. Ook in onze internationaliseringsprojecten is een goede beheersing van het Engels een pré. Om hierop in te spelen hebben wij gekozen voor Cambridge Engels.