Onze school - Bijzondere activiteiten

Het jaarlijkse Open Podium is een wervelende show. Vijfentwintig acts van hoog niveau: theater, cabaret, zang, dans en veel muziek! Elk jaar weer laten leerlingen uit alle klassen en uit alle niveaus zien wat ongelooflijk veel talent wij op school hebben rondlopen.

Zelf een keer mee doen is een hoogtepunt van je schooltijd, maar gewoon een keer kijken is ook zeker de moeite waard!

In klas 4 havo en 5 vwo gaan leerlingen van onze school op excursie! Per niveau hebben wij verschillende excursies in ons aanbod.

De school biedt een aantal excursies met een educatief karakter aan, bijvoorbeeld naar Rome, Barcelona, Berlijn, Malaga, Parijs en Londen, waarbij de nadruk ligt op de culturele ontwikkeling van de leerlingen. Daarnaast zijn er excursies met een meer sociale en sportieve doelstelling, zoals de Survival excursie in Engeland en een surf excursie naar Frankrijk.

Elk jaar wordt er door leerlingen een prachtige musical opgevoerd, zoals Peter Pan, Aladin, Jungle Book, Shrek en Beauty and the Beast.

Op Leeuwenhorst hebben wij een enorm grote hoeveelheid leerlingen die actief zijn buiten hun lessen om. We hebben leerlingen vertegenwoordigd in de leeringenraad en MR, leerlingen die onze Evenementen Commissie (ECL) draaiende houden en leerlingen die alles wat er bij ons op school gebeurd vastleggen in de Media groep.

YET staat voor “Youth, Europe and Theatre”, het beroemde internationale theaterproject van onze school.