De KTS

De KTS

De KTS is een vakgerichte VMBO-school waar je op verschillende niveaus kan instromen. Dit kan zijn:

  • de basisberoepsgerichte leerweg;
  • de kaderberoepsgerichte leerweg of:
  • de theoretische leerweg (technomavo). 

In de onderbouw kijken wij naar jouw mogelijkheden en kwaliteiten. Een extra uitdaging gedurende het jaar of een overstap naar een ander niveau na het eerste jaar behoren dan ook tot de mogelijkheden. 

Ligt jouw hart bij het koken en bakken en is gastvrijheid op jouw lijf geschreven? Dan is de afdeling HBR, Horeca, Bakkerij en Recreatie, echt iets voor jou. In het profiel maak je kennis met alle facetten van deze industrie. Je leert koken voor gasten en maaltijden serveren in onze moderne keuken en restaurant. Verder bak je brood, taart en koek in onze bakkerij. Ten slotte hoort evenementen organiseren ook tot de werkzaamheden.

Ligt je interesse in het bewerken van hout? Heb je idee├źn over je toekomstige interieur of heb je altijd al willen metselen? Dan is BWI de richting voor jou. BWI staat voor bouwen, wonen en interieur.

Sleutel jij graag aan jouw eigen scooter? Kan je niet wachten om met nieuwe technieken aan de slag te gaan? Dan is PIE wat voor jou. PIE staat voor produceren, installeren en energie.

De Technomavo is een mavo met een technische en praktische impuls. Waarom kiezen voor de Technomavo?

Leren met je handen en met je hoofd? Dat doe je op een school waar vakmanschap op handen wordt gedragen. 

Op de KTS laten wij de leerlingen in de lessen lichamelijke opvoeding kennismaken met verschillende sporten. Elke sport beoefenen zij gemiddeld vier weken. Aan het eind van de vier weken sluiten zij dit onderdeel af.

De symbioseklas is er voor leerlingen die tussen het regulier- en speciaal onderwijs vallen. Deze leerlingen hebben behoefte aan extra ondersteuning vanwege sociaal-emotionele problematiek, werkhouding en/of gedrag. Voorbeelden hiervan zijn problematiek op het gebied van faalangst, omgaan met feedback, inzicht in sociale situaties, oorzaak-gevolg relaties, het houden van overzicht, plannen en organiseren, concentreren en het reguleren van emoties.