Mavo en Havo

Onze school - Mavo en Havo

Duinzigt Mavo en Duinzigt Havo zijn (formeel) twee aparte scholen binnen de Stichting Fioretti Teylingen met een eigen brin-nummer. Duinzigt Mavo en Duinzigt Havo zijn gevestigd in hetzelfde gebouw

en vormen in de dagelijkse praktijk één schoolgemeenschap. Duinzigt Mavo is een van de scholen van het Teylingen College met als brin-nummer 02KB02. Vandaar dat u in verschillende publicaties ook de naam Teylingen College Duinzigt tegen komt. Duinzigt Havo is een in 2023-2024 nieuw opgerichte school met als brin-nummer 31XT.

Duinzigt Mavo heeft homogene mavo-brugklassen voor leerlingen met een vmbo-tl-advies. Ook leerlingen met een gemengd vmbo-gl/vmbo-tl-advies kunnen in deze klassen geplaatst worden. De Groeiklas is een bijzondere brugklas voor leerlingen voor wie de overstap naar het VO eigenlijk net iets te vroeg komt. Deze heterogene brugklas is een aanbod van Duinzigt Mavo, maar heeft zowel leerlingen met een vmbo-tl-advies als een havo-advies. Leerlingen die na de Groeiklas doorstromen naar de havo worden ingeschreven bij Duinzigt Havo.

Duinzigt Havo kent twee soorten brugklassen: homogene havo-brugklassen en heterogene mavo/havo-brugklassen. Afhankelijk van de informatie in het overdrachtsdossier, de warme overdracht vanuit de basisschool en de wens van ouders worden leerlingen in de homogene of heterogene havo-brugklas geplaatst. De doelen en de lesstof zijn in beide brugklassen dezelfde, maar de pedagogisch-didactische benadering is aangepast op het niveau en de behoeften van de leerlingen. Na het eerste jaar moet voor de meeste mavo/havo-leerlingen duidelijk zijn of zij op Duinzigt Havo doorstromen naar 2-havo of dat zij overstappen naar klas 2 van Duinzigt Mavo.