Mediatheek

Onze school - Mediatheek

Duinzigt beschikt over een moderne, goed toegeruste mediatheek. Er zijn computers en er is een print- en kopieerapparaat, waar leerlingen gebruik van kunnen maken.

De belangrijkste functie van de mediatheek is natuurlijk het lezen en lenen van boeken. Voor dit laatste is het heel handig dat leerlingen een account aanmaken bij Aura Library en de app downloaden. Dan krijgen ze niet alleen allerlei leuke tips, maar worden ook gewaarschuwd als ze een geleend boek moeten verlengen of terugbrengen. Behalve boeken lenen, printen en kopiëren kunnen leerlingen in de mediatheek ook aan een werkstuk, verslag of ander huiswerk werken. Mw. Hoekstra en mw. Dekkers helpen samen met de vrijwilligers graag bij het zoeken naar informatie en kunnen leerlingen adviseren bij de keuze van een boek. Kortom de mediatheek is hét startpunt voor het zoeken en vinden van informatie en een heel fijne plek binnen school om rustig te kunnen werken.